رضایی سرپرست میراث استان :

سايت ادره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد داراي رتبه بالايي در سطح استان و کشور است


به گزارش روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گرشگري استان يزد:
سايت ادره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد داراي رتبه بالايي در سطح استان و کشور است. با توجه به محدوديت‌هاي کشوري و همچنين بازديد و ترافيک بالاي سايت، هم اكنون سايت اين اداره کل به سرور داخلي انتقال داده شده است.


سرپرست اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد ضمن اعلام اين خبر،گفت: فناوري اطلاعات در يک ارگان مي‌تواند سه نقش پشتيباني، محوري و استراتژيکي را ايفا کند که در نقش پشتيباني، فعاليت اصلي و محوري سازمان بدون استفاده از فناوري هم انجام مي‌شود، اما به کار گيري فناوري به نحوه انجام فعاليت‌ها کمک بسيار زيادي مي‌کند يا اينکه آنها را توسعه مي‌دهد.


" بهرام رضايي" اضافه کرد: فناوري براي برخي سازما‌نها نقش محوري دارد به نحوي که بدون به کارگيري آن اگر چه مي‌توان به فعاليت ادامه داد ولي تفاوت معنا داري بين به کارگيري و عدم به کارگيري فناوري وجود دارد. مثل به کارگيري سيستم تايپ کامپيوتري در يک روزنامه يا انتشاراتي. امروزه تقريبا بدون به کارگيري حروفچيني کامپيوتري، اداره يک روزنامه يا انتشار يک کتاب غيرممکن است.


وي با بيان اينکه در نقش استراتژيک، اصولا ادامه فعاليت سازمان بدون به کارگيري فناوري بي‌معني است، افزود: با توجه به بازديد و ترافيک بالاي سايت و همچنين محدوديت‌هاي کشوري که وجود داشت هم اكنون موفق به انتقال سايت اين اداره کل به سرور داخلي شديم و نواقص احتمالي سايت تا حد امکان رفع شده و از وضعيت ثبات نسبي برخوردار است.


اين مقام مسئول تصريح کرد: زيرساخت و زيرسيستم‌هايي در حال آماده سازي است که کليه خدمات اين اداره کل به صورت الکترونيکي صورت گيرد و همچنين فاز اول پرتال جامع اداره کل در راستاي سند جامع فناوري استان و دولت الکترونيک کليد خورده است.


رضايي به تغييراتي در سايت اداره کل اشاره کرد و گفت: خروجي بانک اطلاعات سازمان که اطلاعات را به صورت لحظه اي، آنلاين و دقيق نشان مي دهد نيز بر روي سايت قرار گرفته که با چند کليک در سايت مي‌توان به اطلاعات مورد نظر دسترسي پيدا کرد و همچنين بخش‌هايي از قبيل گزيده جرايد و پيش بيني وضع آب و هواي کل استان به سايت اين اداره کل اضافه شده است.


وي از قرار گرفتن نقشه کل استان بر روي سايت خبر داد و گفت: طرح توسعه گردشگري مجازي نيز تمام مراحل آن سپري شده و در حال اجرا مي‌باشد.


شايان ذکر است: مرحله نهايي وب سايت پايگاه پژوهشي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد نيز در حال تکميل مي‌باشد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا